Elisa Oma Huoltopalvelu on Elisan yritysasiakkaille kohdistettu mobiililaitteiden huolto- ja varalaitepalvelu. Palvelua käytetään laitteen loppukäyttäjän toimesta, jolloin yrityksen ei tarvitse sitoa omia resursseja mobiililaitteiden huoltojen ja varalaitteiden pyörittämiseen. Loppukäyttäjät voivat itse tilata tarvittavat palvelut vikaantumis- ja muissa ongelmatilanteissa suoraan internetsivustolta www.elisa.fi/omahuolto. Palvelu tulee rekisteröidä yritykselle ennen palvelun käyttöönottoa.
PALVELUN SISÄLTÖ
Huolto- ja varalaitepalvelu toteutetaan Elisa Oyj:n ja Mobylife Helsinki Oy:n yhteistyönä. Loppukäyttäjät käyttävät palvelua internetosoitteessa www.elisa.fi/omahuolto. Loppukäyttäjätunnistuksessa käytetään domain- tunnistautumista. Domain-tunnistaminen toimii siten, että asiakkaan domain (esim. elisa.fi) on rekisteröity palveluun. Loppukäyttäjältä pyydetään internet- osoitteessa sähköpostiosoite, jonka jälkeen loppukäyttäjä saa tilauslinkin sähköpostiosoiteeseensa. Tilauslinkin kautta käyttäjä tilaa mobiililaitteelleen huollon ja tarvittaessa varalaitteen. Tilaukseen kirjataan palveluiden toteuttamiseksi tarvittavat tiedot yrityksestä, käyttäjästä sekä laitteesta. Käyttäjä valitsee haluamansa palvelut.
Mobylife lähettää loppukäyttäjälle vikaantuneen laitteen huoltoon toimittamista varten tarvittavat pakkausmateriaalit, ohjeen vikaantuneen laitteen huoltoon toimittamisesta sekä mahdollisen varalaitteen 24 h tilauksen vastaanottamisesta. Korjattu laite palautetaan korjauksen jälkeen takaisin käyttäjälle tarvittaessa varalaitteen palautuspakkauksen kera.
VARALAITEPALVELU
Laitteen vikaantuessa käyttäjä kirjaa vikaantuneen laitteen huoltoon osoitteessa www.elisa.fi/omahuolto. Mobylife Helsinki Oy lähettää varalaiteen, palautuspakkauksen sekä vikaantuneen laitteen palautusohjeen 24 tunnin kuluessa tilauksesta.
Asiakkaan tulee toimittaa vikaantunut laite Mobylifelle huollettavaksi kahden (2) arkipäivän sisällä varalaitteen vastaanottamisesta. Ennen vikaantuneen laitteen huoltoon toimitusta tulee käyttäjän poistaa laitteesta SIM-kortti, mahdollinen muistikortti sekä muut lisätarvikkeet.
Mobylife vastaanottaa vikaantuneen laitteen ja suorittaa laitteelle vika-analyysin, korjauksen sekä testauksen. Huollettu laite palautetaan takaisin asiakkaalle varalaitteen palautuspakkauksen ja palautusohjeen kanssa.
Käyttäjän vastaanotettua korjatun laitteensa varalaite tulee palauttaa viiden (5) arkipäivän kuluessa. Mikäli varalaitetta ei ole palautettu 5 arkipäivän sisällä Mobylife Helsinki Oy lähettää muistutusviestin käyttäjälle tekstiviestillä. Ellei viallinen laite ole palautunut neljäntoista (14) työpäivän kuluessa, Mobylife Helsinki Oy veloittaa asiakkaalta myöhästymismaksun. Mikäli laitetta ei palauteta myöhästymismaksun veloittamisen jälkeen kohtuullisessa ajassa veloitetaan asiakkaalta korvaavan laitteen arvo.
Varalaitteen palautuksen myöhästymismaksu: 50,00 EUR (alv. 0%)
HUOLTOPALVELU
Huoltoprosessi toteutetaan laitevalmistajan kulloinkin voimassa olevien huoltokäytäntöjen mukaisesti. Laitteen käyttäjä voi myös seurata huoltoprosessia osoitteessa www.huollontila.fi.
Mobiililaitteilla ja alkuperäistarvikkeilla on laitetoimittajien myöntämä takuu. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheistä aiheutuneet viat. Takuuehdot täyttävät laitteet huolletaan veloituksetta. Ulkopuolisesta tekijästä, kuten esim. kosteusvauriosta tai putoamisesta aiheutuneet viat eivät kuulu laitevalmistajien takuiden piiriin. Tarkemmat takuuehdot löytyvät valmistajan käyttöohjeesta tai internet-sivuilta.
Veloitustyöt huolletaan Mobylife Helsinki Oy hinnaston mukaisesti. Jos asiakas on asettanut työlle hintarajan, huolletaan nämä työt suoraan hintarajan puitteissa. Tapauksissa, joissa takuuhuoltopyynnöllä asiakkaalta huoltoon tulleen laitteen vian todetaan huollossa olevan takuun ulkopuolinen, lähetetään käyttäjälle kustannusarvio (ensisijaisesti SMS-viestillä). Mikäli laitetta ei haluta korjata tai Mobylife Helsinki Oy ei saa vastausta kustannusarvioon kahden arkipäivän kuluessa palautetaan laite korjaamattomana. Korjaamattomana palautettavista laitteista peritään hinnastomme mukainen tarkastusmaksu.
Päätös takuun eväämisestä noudattaa valmistajan takuuohjeita. Päätöksemme perustuu aina selkeään todennettavissa olevaan näyttöön vauriosta.
RAPORTOINTI
Jokaisesta huolletusta laitteesta toimitetaan huolletun laitteen mukana huoltoraportti, josta ilmenee laitteeseen kohdistuneet huoltotoimenpiteet sekä varaosien käyttö.
Kommentit
0 kommenttia
Kirjaudu sisään jättääksesi kommentin.